piatok 27. októbra 2017

Úprimná hodinka


V našej partičke začal zvyk, že každý týždeň lepšie poznávame jedného člena skupiny. Ten prv povie niečo o svojom živote a potom sa ho ostatní pýtajú rôzne otázky a daný človek odpovedá. Zdá sa to síce ako fajn nápad, ale pokiaľ nie ste VY ten človek. Pokiaľ však máte radi pozornosť, tak je to v pohode. Ak však nie ste radi v centre pozornosti a nie ste ani otvorená kniha, nie je to sranda a aj pár hodín vie trvať ako večnosť. O tom ale dnešný článok nebude, ale úzko s týmto súvisí. Išlo totižto o otázku: Aký je tvoj životný sen? V daný deň, keď sa ma pýtali, odpoveď nebola veľmi zaujímavá, keďže to bolo: Niečo dokázať a žiť v Taliansku. A čím viac nad tou otázkou premýšľam, tým viac zisťujem, čo sú moje konkrétne ciele.

A taktiež som aj zistila, že moje ciele do budúcna a reálne či nereálne sny, všetko sa časom mení. Ako inak, mení sa aj človek a samozrejme, že aj jeho priority. Taktiež s pribúdajúcim vekom prichádzajú aj zistenia, že  Čo pôvodne bolo nájsť si dobre platenú prácu je teraz práca, ktorá ma bude baviť (dobrý plat by bol bonusom ☺) a precestovanie celého sveta by bolo precestovanie Talianska zdola nahor a od sna mať reštiku som celkovo upustila. Taktiež by som už nechcela byť kaderníčkou ale lovkyňou perál možno stále áno, ako bočný job, ale pochybujem, že niečo také vôbec je ako povolanie. Odkedy som sa začala zamýšľať nad novou odpoveďou, tri veci som mala isté, čo chcem dosiahnuť a tie budú v zozname napísané kurzívou.

1. Vydať knihu
Milujem písanie a ktorý spisovateľ netúži po tom aby jeho kniha mala aj hmotnú formu a videl by ostatných čítať ju? Zrejme väčšina. Jeden nápad mám rozpracovaný do formy, ktorá potrebuje upraviť ale dala by sa poslať vydavateľom a na ďalšom väčšom nápade ešte len pracujem. Pred pár, nuž, pred pár rokmi, keď som ešte nemala autorský blok som začala písať túto story a ak budem mať niekedy čas, rada by som tomu dala nový a širší formát, ktorý by možno bol prvým/ďalším dielom, ktoré by bolo kompletné... 

2. Zahrať si v obľúbenom seriály
Milujem seriály a vždy ma to aj nejako lákalo k herectvu, lenže môj život šiel úplne inou cestou. Istú dobu som dokonca chcela byť herečkou - cestovanie, premiérové filmy, šaty, pekný herci, ach, kto by také niečo nechcel, ale dobre vieme, že je ťažké sa presadiť... - ale nemohla by som zrejme herečkou byť. Hoci si už viem kamenný výraz udržať lepšie, pri vidine niektorých hercov by som bola schopná niekde byť. Človek sa predsa zlepšuje praxou. Mojím najväčším problémom by zrejme bolo pamätanie si scenárov... Či už by to bola malá rola vo Flashovi či Arrow, potešilo by to. Najviac by však potešilo, keby sa začala Vampire Academy točiť ako seriál a (ak nie Zoey Deutch) tak ja by som mohla hrať Rose Hathaway, moju najobľúbenejšiu knižnú ženskú postavu. snívať môže každý...
 

3. Natočiť minifilm
Predošlé dva body spojili tento. Rada by som napísala scenár k nejakému filmu. Ak by som mala možnosť vrátiť čas a zmeniť vysokú školu, bolo by to práve niečo takéto. Filmová tvorba, scenáristika... Viac tá scenáristika, pretože strihať film by ma bavilo maximálne 2 alebo 3 hodiny ale viac nie. Mala som dosť pri strihnaní krátkeho videa. Prečo je natočenie minifilmu na tomto zozname? Netuším. Niekedy mám pár nápadov, ktoré si viem predstaviť aj ako kratší film a mohlo by byť zaujímavé jeden z tých nápadov aj reálne vidieť na vlastné oči cez ľudí a nie slová...

4. Naučiť sa plynulo taliansky a presťahovať sa do Talianska
Začala som. Keď sme sa vrátili z dovolenky, začala som sa učiť taliansky. Áno, človek tam práve bol a učí sa potom, ale pripravujem sa na ďalšie leto. Jednu z najväčších chýb života som spravila, že som si na výške nezvolila taliančinu ako voliteľný predmet ale namiesto toho neverbálnu komunikáciu... Ale nevadí, keď sa to učím sama, mám z toho lepší pocit a ak som tomu venovala viac času, rada by som šla aj na nejaký kurz alebo pár dní do Florencie či nejakého menšieho mestečka, kde by som svoje znalosti preverila... Bol by to skvelý narodeninový darček a je to motivujúca predstava byť tam s kamarátkou a dohovárať sa len daným jazykom. Áno, Taliansko mi počarovalo. Je to nádherná krajina s bohatou históriou, krásnou prírodou, úžasným jedlom a zaujímavými ľuďmi. Kedykoľvek by som bola schopná sa tam vrátiť a začať tam bývať, áno, snívať môžeme... Nájsť prácu by bolo ťažšie, rovnako ako naučiť sa ten jazyk do takej formy aby sa dalo komunikovať, hands signals a mnoho iného... Ak nie presťahovanie, minimálne dva mesiace ročne tam stráviť by bolo úžasné... 
Veľké sny sa ťažko plnia, ale ten krásny pocit z dosiahnutia je rovnako veľký ako veľký bol daný cieľ.  
  

5. Mať mačku alebo huskyho
Viem, veľký rozdiel, ale som Blíženec (ešte k tomu na rozhraní s Rakom) tak jasne, že moje dve osobnosti sú protichodné a to vidieť aj pri voľbe domáceho miláčika. Jedna moja stránka túži po mačke, ktorú teraz nemôžem mať kvôli maminej alergií na ne a druhá moja stránka miluje husky hafanov a chcela by som jedného a zaradiť sa tak medzi official husky lovers, ktorý aj jedného vlastní. Viem, že je náročné sa o nich starať, ale čo už, aj ľudia sú naročný...
 

6. Zaujímavá práca
V mojom veku - 21 rokov - a v situácií, v ktorej som - bakalársky ročník - by som mala mať jasno, čo chcem v živote robiť. Ale nemám. Netuším, kam ma vietor zavanie, čo budem musieť robiť alebo kde začínať aby som získala nejakú prax do života a či sa moje rozhodnutia, čo by som rada robila časom nezmenia... Voľakedy som chcela byť všeličím, astronautkou, herečkou, modelkou svadobných šiat ale teraz? Netuším. Rada by som však mala prácu, ktorá je dynamická a mení sa, nechcem byť kancelárska krysa čo vypĺňa papiere. Radšej si nejaké veľký sen v tomto smere nedávam, pretože by mi bolo ľúto, ak by sa nesplnil, ale je pár pozícií, ktoré by som rada prijala. Hlas v rádiu - moderátorka nejakej show. Variť v kulinárskej show, kde by sa cestovalo po svete a skúšali by sa miestne/národné špeciality. Inštruktorka potápania. šperkárka (?). songwriter-ka (?).

7. Mať najlepšiu kamarátku
Mala som jednu najlepšiu kamarátku, s ktorou sme sa poznali na základnej škole ale ako prišla stredná, každá sme šla na inú a naše cesty sa rozišli. Nebavili sme sa ako predtým a dnesi už len skromne zaželáme všetko najlepšie k narodeninám a meninám plus šťastný nový rok. Odvtedy som si s pár kamarátkami tiež dobre rozumela ale nebolo to ako toto a keď som konečne uznala, že by som mohla mať znova najlepšiu kamarátku, tak opäť prišla strata kontaktu a hoci sa bavíme, je to oveľa menej. Bol to skvelý pocit vedieť, že niekto, kto je tu pre vás v dobrom by bol .ramenom, na ktorom sa dá vyplakať a keď sa danej osobe zdôverujete so svojimi problémami, nepripadá vám to tak, že ju zaťažujete - čo sa mne deje vždy. Viete byť vážny, smiať sa na všetkom, prežívať pekné ale i škaredé chvíle a poznať toho druhého aspoň z polovice tak dobre, ako poznáte samého seba a poznal by aj vaše tajomstvá.
 

8. Rozprávková svadba
Vyslovene po svadbe netúžim - iba po tých šatoch. Ak sa dvaja majú radi, nepotrebujú k tomu papier. V prípade, ak by som však mala mať svadbu, niesla by sa v peknom, jednoduchom a trocha vintage štýle, kde by nad hlavami hostí žiarili svetielka, stoly by boli plné sviečok a farby bielo-tyrkysové. Kvety zrejme ruže, pivónie alebo nejaký mix poľných kvetov a medzi nimi aj slnečnica. Dosť konkrétne predstavy na niekoho, kto nechce svadbu, však? ☺ 
 

9. Mať vlastný parfum
Možno je to pre niekoho blbosť ale pre mňa je vždy ťažké si vybrať nejakú vôňu. Chcem aby ma vystihovala a zostaviť niečo také, čo je približné ako moja povaha je mission impossible. Mám rada svieže, energické, mierne kvetinové vône. Za ten čas čo na seba nejaké tie vône kydám mi zatiaľ najviac voňala Lady Gaga - The Fame (áno, tá čierna voda) a nejaká neznáma značka s názvom Experience the magic. Toto boli najlepšie vône ale aj tak by som na nich niečo zmenila aby boli dotiahnuté k dokonalosti... A to ani nezačínam radšej hovoriť o tom, ako by mala vyzerať fľaštička.

10. Uskutočniť tieto ale i nové ciele do budúcna
Toto bolo také všetko, čo mi napadlo ako väčšie životné sny, ktoré zrejme každý nemá. Nezaraďujem sem presťahovanie, pretože to časom chce každý a také veci ako mať bungalow s dvorom a záhradkou, to už je vec pozemku, takže nie. Taktiež verím, že dokončím školu a už aj niekedy konečne skúsim tie čierne vlasy. Tento zoznam mal byť unikátny, čo dúfam, že aj je, pre mňa určite je. Mám tento zoznam aj prepísaný v diári/denníku, takže bude zaujímavé, až ho zaplním a o pár rokov nim budem listovať a nájdem to... A možno vtedy budú niektoré moje sny rovnaké aj po dlhej dobe alebo úplne odlišné.  Taktiež sem nerátam "naučiť sa tancovať" pretože vždy mám svoj freestyle a aj freestyle je style, takže... Nech premýšľam, ako premýšľam, také niečo väčšie a významnejšie ma už nenapadá. Pred pár rokmi by som zrejme na zoznam aj pridala "spraviť niečo významné pre svet" ale vzhľadom na niektoré súčasné situácie sa moja viera v ľudstvo stráca...
 

To by bolo skutočne všetko. Jediné, čo ma napadá sú väčšie zmeny, že by blog bol už len môj a keďže teraz to beriem dosť seriózne, možno by som aj vytvorila fb stránku pre blog...

Do komentáru napíšte či sa niektoré vaše a moje ciele zhodujú a poprípade dohodneme nejakú spoluprácu ;). Ale nie, napíšte, aké sú vaše veľké životné sny a ciele! Milujem čítať komentáre, tak kľudne nechajte aj dlhší :)

VJ
VeJa
p.s.: možno aj zmením adresu (link) blogu, ale ak, o všetkom budem včas informovať

3 komentáre:

  1. To je krásný článek! Občas nad takovýma věcma přemýšlím a někdy si nejsem docela dost jistá co chci a kde začít a jak se mi něco naskytne tak se dokonce bojím začít něco nového a tak. Každopádně máš tam některé stejné body co já a to : napsat knihu, mít zajímavou práci (jelikož si vážně nevím rady ale stejně si myslím, že jednou skončím u zvířat! to prostě chci a moc), mít nejlepší kamarádku (také jsem dřív měla ale nyní se naše cesty rozešli a víš jak to je), krásná svatba ( zasnoubená už jsem takže vážně ted jen ta svatba už)..
    Asi nad tvým článkem budu přemýšlet po zbytek dne a možná si napíšu seznam můj :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka! Určite sa neboj niečo nové načať, pretože každá nová vec je dobrodružstvo a nakoniec budeš zrejme rada, že si to vyskúšala, tiež som sa istých vecí bála ale... život je len jeden a človek by mal umierať so spomienkami, nie so snami... Len si ver a k tým zvieratám to dotiahneš! A až vydáš knihu, dúfam, že o tom dáš vedieť a podpísala by si sa mi do nej :D.
      Určite premýšľaj a kľudne napíš!
      spravme z tohto výzvu! akýkoľvek bloger, čo toto bude čítať, nech napíše svoj zoznam a pošle link!

      Odstrániť
  2. V mnoha věcech jsem to vždycky měla podobně, v polovině dalších už se naše cesty rozcházejí... :D Ale hodně jsem měla problémy, zjistit, na co přesně z těch snů se zaměřit a který si vybrat. Přišlo mi, že zatímco lidé kolem mě jsou každý dobrý v něčem jiném, a to opravdu jako že vynikají (jeden v kreslení, druhý ve zpěvu, třetí v herectví...), mně zatím přišlo, že já jsem jen od každého trochu a tak nikdy nedosáhnu na některý z těch vrcholů, vždycky budu jen dobrá ve všem, ale v ničem výborná. Těžko se to takhle popisuje. Ale dneska už vím, že jen stačilo si vybrat a nezírat na ostatní se závistí, místo rozvíjení vlastních schopností v tom oboru, který mě naplňoval nejvíc. Jenomže ono je někdy tak těžké si vybrat.
    Každopádně si myslím, že na spoustu z těch snů ještě není pozdě, pokud bys opravdu chtěla a zvolila si... :)

    OdpovedaťOdstrániť