štvrtok 4. apríla 2019

Veľké porovnanie hamburgerov v BA (1/2)

Milujem dobré jedlo a dobré pitie. Kto nie? Medzi moje obľúbené jedlá patrí pizza, cestoviny a burgre. Práve ich je v posledných rokoch všade veľa a človek nevie, kam má ísť. Odporúčanie sem, odporúčanie tam, kritika toho, pochvala tamtoho…. Akoby toho nebolo dosť, pridávam sa aj ja. Vyskúšala som burger na dosť veľa miestach na to, aby som ich mohla porovnať a na základe subjektívneho hodnotenia vybrať ten najlepší. Na mojom “burger-liste” je však ešte zopár podnikov, preto tento článok je len jednou polovicou a druhú pridám vtedy, až budem mať zjedené a odskúšané aj ostatné podniky, kde sa nachádzajú burgre.
Porovnané budú podniky: Klubovňa, JaboJrout, BeAbout, Corleone, Elephant a Kontajner + Forky

Klubovňa
Zrejme prvé miesto, kde som si objednala burger okrem fastfoodov a streetfoodparku. V Klubovni som bola niekoľkrát s rodičmi, ale i s kamarátmi, vždy sme sa zabavili, pochutili si, ale aj tam nechali značnú časť výplaty. Aj napriek vyššej cene sme však chodili do Klubovne, ale posledné dva razy čo som bola s rodičmi na burgri, nám všetkým bolo zle od žalúdka. Týmto nechcem nijako dehonestovať kuchyňu/kuchára, ide len o zdieľanie kulinárskeho zážitku.
Plusy:
+ domáca žemľa
+ dobrá omáčka
+ veľký burger
+ hrubá vrstva mäsa
+ čapované pivo ´73 (jeden z mojich favoritov)
+ letná terasa (či už v centrálnej alebo petržalskej klubovni)
Mínusy:
– CENA
– nedopečené mäso (v dvoch prípadoch)
– cena
– len jeden druh burgeru
– žiadne cibuľové krúžky
– parkovanie (ak pôjdete autom)
Minihodnotenie: Viem, že v mínusoch mám cenu dvakrát, ale to pre to, že odvtedy čo sme boli prvý raz na burgri a posledný (približne pred pol rokom) sa cena viditeľne zodvihla a tie žalúdočné problémy za to nestáli. Na to, či bolo mäso dochutené, si s odstupom času nespomínam. Klubovňácky burger bol síce fajn, ale opäť by som si ho nedala. Nazvite ma náročnou, kľudne, ale cibuľové krúžky mi k burgru patria, hlavne keď porovnávam s ostatnými podnikmi, kde boli. Nevýhodou mi taktiež prišlo, že mali iba jeden druh burgru a taktiež aj parkovanie. V petržalke to nie je až taký problém (Zatiaľ sme vždy našli miesto) ale pri Centráli je to už otázne s parkovaním, ak zaň nechcete platiť… 

Ak ste zvedavý, dajte si, nebude to krok zlou cestou, pozor však na mäso!

Celkové hodnotenie: 7/10

JaboJrout
Môj posledný burger, takže tento viem najdetailnejšie popísať. Reštaurácia sa nachádza v bratislavskom Avione a objavila som to šťastnou náhodou. Ponuka troch druhov burgerov ma vo francúzskej reštaurácií však milo prekvapila. Mala som síce iba jeden druh burgeru, ale keď dokázali takto dobre pripraviť jeden, určite vedia pripraviť dobré i zvyšné dva druhy (slovenský a vegetariánsky burger).
Plusy:
+ viacero druhov burgerov
+ domáca žemľa
+ veľké, jemne dochutené mäso
+ veľká porcia
+ milá obsluha
+ vidíte do kuchyne ako sa jedlo chystá
Mínusy:
– CENA
– žiadne cibuľové krúžky
– malá ponuka burgrov
Minihodnotenie: Áno, už druhý podnik s domácou žemľou, na ktorú obzvlášť dávam pozor. Jednoducho nemôžem vystáť tie obchodové sezamové basic žemle. Tento burger je jeden z najlepších, aké som doteraz mala. K úplnej dokonalosti burgeru mi však vo vnútri chýba cibuľa. Hoci chýbali cibuľové krúžky, netradičná chuť BBQ omáčky a množstvo hranoliek to vykompenzovalo.
Celkové hodnotenie: 9/10.

Be About
Legendárny Be About, o ktorom veľa ľudí hovorí, ako o najlepšom bratislavskom podniku, kde pripravujú burgre. Osobne som mala od tohto dosť veľa očakávaní, ktoré boli trocha splnené, trocha nie. Dosť ma aj zarazilo, že BeAbout sa nachádza v priestoroch, ktoré boli pod zemou a teda tam nebolo žiadne denné svetlo a celé to pôsobilo stiesnene.
Plusy:
+ veľká (obrovská porcia)
+ prílohy na tanieri
+ predjedlo (!) – nachos s domácou omáčkou
+ šalát
+ cibuľové krúžky
Mínusy:
– sezamová žemľa
– plnosť podniku
– žiadne denné svetlo
Minihodnotenie: Keby mali domácu žemľu a slaninu vo vnútri burgeru, bol by jedničkou. Na kulinársky zážitok však aj vplývajú iné veci ako jedlo samotné a možno to bude len mnou, ale mám radšej miesta, kde je aj nejaké to denné svetlo.
Celkové hodnotenie: 7/10

Corleone
Do Corleone som sa dostala náhodou. Partia z výšky sme mali po dlhej dobe čo sme sa nevideli stretávku a chceli sme ísť jesť a jeden z nápadov bol práve tento a som zaň veľmi vďačná, pretože lepší burger som nemala ani nepamätám.
Plusy:
+ originálny názov a ponuka pomenovaná podľa charakterov z Krstného otca
+ domáca žemľa
+ prezentácia jedla
+ cibuľové krúžky
+ príjemná obsluha
+ ponuka niekoľkých pálivých omáčiek, ktoré môžete odskúšať
Mínusy:
– v mojom burgri s avokádom nebolo avokádo vôbec cítiť
– malé priestory podniku
Minihodnotenie: Neskutočne dobrý burger, na svoje si prídu i milovníci pikantného.
Celkové hodnotenie: 9,5/10

fotka z internetu, hnonline.sk

Kontajner (Pezinok)
Viem, že je toto článok o porovnaní burgrov v Bratislave, ale vraj je kontajner aj niekde v Rači a keď som naň narazila v Pezinku, neodolala som. Vynikajúci burger, hoci od názvu som radšej nič neočakávala.
Plusy:
+ domáca žemľa
+ menšia, ale kvalitná, nielen burgrová ponuka
+ možnosť odberu domov
+ kvalita za skvelú cenu
+ domáci dresing
+ víkendové špeciály (!)
Mínusy:
– žiadne cibuľové krúžky
– malé priestory podniku
Minihodnotenie: Vynikajúci burger, ktorý sa rozhodne nemá za čo hanbiť. Ak ste z Pezinka, alebo okolia, neváhajte a objednajte si. Určite neoľutujete. Fotku svojho burgru síce nemám, ani jeden z tých 5 razy čo sme objednávali mi nenapadlo ho odfotiť, vyzerá však presne ako na instagrame, čiže stačí si ich nájsť a môžete začať slintať. Keď niekto spomenie dobrý burger, vybehne mi v hlave prvotne Corleone, ale hneď potom toto.
Celkové hodnotenie: 8/10

foto z internetu
Elephant
Ach jaj. Elephant mal veľa dobrých recenzií, ale v mojom prípade pohorel na celej čiare. Atmosféra amerického dineru mi trocha pripomínala Riverdale a bolo príjemné sa najesť v inom prostredí, ako typicky reštauračnom. Ešte stojí za pripomienku, že toto je o Elephante v Rači, počula som, že je ešte jeden a tam varia lepšie, tak nechcem oba podniky hádzať do rovnakého vreca, len zdieľam skúsenosť z Elephantu v Rači.
Plusy:
+ zaujímavý, odlišný koncept reštaurácie
+ pomenovaná ponuka
+ cibuľové krúžky
+ ponuka kečupu, BBQ omáčky a pálivej omáčky na stole
+ letná terasa
Mínusy:
– sezamová žemľa
– nedochutené mäso
Minihodnotenie: Opäť je v hre sezamová basic žemľa, čiže už len to samotné pokazilo efekt amerického podniku. Mäso nielenže bolo nedochutené (vážne, ani soľ, ani korenie, jednoducho nič) ale aj mierne nedopečené. Hoci sú tu len dva mínusy, rozhodne by som do Elepantu opäť nešla. Jednoducho chcem dostať dobrý pokrm, ktorý si už sama nemusím dochucovať.
Celkové hodnotenie: 5/10

Forky´s
Minihodnotenie: Vegetariánsky burger, ktorý nechutil tak zle, ako som čakala. Fotku nemám, ale chutil dobre. Pôvodne som ho sem ani nechcela zaradiť, ale nakoniec je tu. Domáca Forky´s žemľa, klasické zemiakové, ale i batátové hranolky s príjemnou domácou tatarkou.
Celkové hodnotenie: 6/10



Rebríček víťazov :
1. Corleone
2. JaboJrout
3. Kontajner

Dobrú chuť 🙂

3 komentáre:

  1. Bože, to vypadá všechno tak lákavě. Já chodím u nás do Burger Ellas, který je jakože mexický. Miluji to tam a jako mohla bych tam být pořád :-D Což mi tak připomíná, že mám hlad a o víkend se tam asi stavím :-D

    https://pridesoul.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kromě posledního mě na první pohled zaujaly snad všechny! :D Každopádně teď mám na burger díky tobě hroznou chuť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nejvíce se mi líbí ten první, ale při pohledu na všechny se mi sbíhají sliny. :D Možná si uděláme doma nějaký domácí, ty jsou vždycky nejlepší!
    Bohužel asi tvé recenze ale nevyužiju. :(
    Tera in Chester

    OdpovedaťOdstrániť