nedeľa 5. mája 2019

Týždenná Výzva: Denne som cvičila a pila proteín.

Ahojte, 
po dlhej dobe sa opäť ozývam s článkom, ktorý som ani netušila, že vznikne v článkovej forme. Long-story-short: Celý minulý/tento týždeň som cvičila, jedla (pomerne) zdravo a pila proteín. Aký to malo vplyv a následok? Nečakaný.
Začiatky sú ťažké, vždy a vo všetkom. Hlavne, keď nemáte kondičku. Istú dobu som kondičku mávala, keď som na strednej aktívne takmer dennodenne cvičila a schudla. Ale teraz? Moja kondička bola v nedohľadne a preto som z bežiaceho pásu urobila kráčací pás.

V pondelok (29.4) som sa rozhodla cvičiť a dala hodinové cardio na bežiacom páse. sklon stroja bol od 0 do 3 a rýchlosť od 3 do 6. Začínala som jednoduchou chôdzou na rovine, po pár minútach som zvýšila sklon stroja a pomaly aj rýchlosť. Prv som počúvala hudbu, náhodný playlist na spotify, ale prešla som na jeden diel seriálu Lucifer.(Kto to tiež pozerá, prejavte sa v komentároch, ale bez spoilerov, prosím, len začínam :) ) V rámci cool-off-u som si počas jednej pesničky každých 30 sekúnd znižovala rýchlosť o pol stupňa, pokiaľ som nebola na minime. Na záver krátky strečing a to bolo cvičenie prvého dňa. Po cvičení som si urobila proteín, ktorý som kúpila prednedávnom na gymbeam.sk s príchuťou bielej čokolády a kokosu. Pôvodne som chcela čokoládovo-orieškový, ale ten sa akurát vypredal, keď som dokončovala objednávku. Testovala som ho približne týždeň-dva predtým, než som začala s cvičením a nevedela som ho vypiť bez prídavku stévie, pretože vôbec nechutil dobre, ale teraz som ho vypila samostatne. 
Necítila som sa nejako špeciálne a čo sa týkalo jedla, bolo to jednoduché a neodlišovalo sa to od mojej bežnej stravy. Raňajky: vajíčka s rajčinami a uhorkou. Obed: ryža a kura. Večera: ryža a kura. Medzi jedlami som mala ovocný šalát (jablko, banán, jahody) a na olovrant chlieb s nátierkou. Večer som si však dala ešte čokoládový nanuk.

Proteín: (rozpúšťala som ho vo vode, aby sa ľahšie vstrebal)

Utorok (30.4) som sa naraňajkovala (omeleta s BBQ omáčkou a srirachou + chlieb), šla vyvenčiť psa a cvičiť. Od začiatku som pozerala videá od shane-a a od začiatku som už kráčala na vyvýšenom povrchu na úrovni 2. Po zahriatí som zvýšila sklon na úroveň 3 a šla na rýchlosť 6,5. Po približne 20 minútach som už aj bežala. Opäť som cvičila približne hodinu, cool-off bol rovnaký ako včera a k tomu som urobila aj 50 brušákov na záver. Počas prípravy obeda som pila proteín, ktorý mi už začal chutiť. Na obed som to nepreháňala, urobila vajíčkové cestoviny s grilovanou zeleninou a na večeru som mala zapečený rohlík. Cez deň som opäť skonzumovala aj ovocie a cítila som sa lepšie. 


Keď som v stredu (1.5) išla na pás, vedela som, že z tohto urobím článok a potiahnem celý týždeň. Tentokrát som však "cvičila" len polhodinu, ale urobila opäť 50 brušákov. Pokračovala som ešte skákaním cez švihadlo na 5 minút a to bolo všetko. V tento deň som si uvedomila, že sa mi cvičenie začína páčiť. Ten pocit, keď sa vyplavia endorfíny, keď po cvičení vleziete do sprchy, alebo keď začínate cítiť, že to má účinok. Jednoducho nádhera. Pri jedle to však bolo, úprimne, zlé. Raňajky - jogurt s ovocím, desiata - ovocie, ale na obed som netušila, čo si urobiť, tak to bolo príšerné. Hrnčeková polievka, dva zapečené rohlíky so šunkou a syrom, na olovrant čokoládový nanuk a na večeru chlieb vo vajíčku. 

Po pomerne zlej strede, štvrtok (2. 5.) bol náhradou. Cvičenie bolo približne rovnaké, až na to, že som trištvrte hodinu kráčala, z toho 10 minút beh a 50 brušákov. Opäť rovnaký cool-off, ako predošlé dni, proteínik a cítila som prvé zmeny. Po fyzickej stránke mi síce ubudlo iba 0,3 kg, ale to môže byť spôsobené aj nadmerným pitím vody a čaju. Predsa len, veľakrát hovoria, že číslo na váhe je... Nechcem povedať, že nepodstatné, pretože je, ale zároveň nie je, keď cvičíte, pretože stačí vypiť pol litra vody a vaša váha ide nahor. Ak sú tu nejaký fitness nadšenci, prosím, vyjadrite sa/opravte ma v komentároch. Cvičenie som si však skutočne obľúbila a večer som ako bonus vzala psa na dlhú prechádzku.
V piatok som cvičiť nemohla. A chýbalo mi to. Kompenzáciou bola hodinová prechádzka rýchlejším tempom, pes nemal radosť, ale čo už. Rovnako mi chýbala chuť iných jedál ako ovsenej kaše s malinami, banánu, jabĺk, ryže a kuraťa, na ktorých som prežívala vo štvrtok, piatok a ostatkom jedla aj v sobotu. Až neskôr som sa spamätala, že mám aj fitness plán od fitsandruš... Tento plán som mala už od januára a striedavo sa ním riadila a neriadila. Keď nie ste doma sami, nie je to jednoduché. Hlavne, keď každý člen domácnosti má iné chute.

Počas soboty som videla jedno video, kde dievča denne skákalo na švihadle 5 minút, tak moje cvičenie pozostávalo z týchto 5 minút (možno aj viac) a 50 brušákov. Jedlo mi ostalo zo včera a opäť dlhšia, polhodinová prechádzka so psom.

Na záver nedeľa. Dnes som necvičila, rozhodne nie oproti predošlým dňom. Jedine strečing a 100 brušákov. Uvedomujem si, že cvičenie nie je také príšerné a jesť zdravo nie je až také ťažké, ako to môže pôsobiť, treba spraviť pár zmien a uvedomiť si, čo chcete dokázať.


Tipy a triky na záver:
  • proteín s vodou sa ľahšie trávi
  • proteín treba piť po cvičení
  • spaľovače sa berú buď ráno, alebo aspoň pol hodinu pred cvičením
  • uhorka odvodňuje
  • voda a čaj sú priatelia
  • zelený čaj najviac pol litra denne (!)
  • DPP: Denný plán pitia: po zobudení, pred/počas raňajok, pred obedom, po obede, pred večerou, pred spaním.
Najbližšie dva/tri týždne budú ťažké kvôli škole, ale potom by som chcela aktívne začať chodiť do posilky po práci, poprípade cvičiť podľa nejakých YT videí. Určite pridám progres, ak jedno z toho vyjde. Rovnako plánujem publikovať dlhší článok, až sa viac dostanem do tohto "fitness-svetu", keďže plánujem zmeniť svoje stravovacie návyky a postavu. Riadiť sa budem jedálničkom od sandruš, cvičiť podľa nej a iných videí
Veja

2 komentáre:

  1. Také jsem se pustila do cvičení. Většinou to nestíhám každý den v týdnu a také nechám nějakou tu pauzu na regeneraci, vychází mi to tak na 5 dní celkem. :)
    Protein nepiju, hodněkrát jsem se snažila, ale fakt mi to moc nejede, takže si dám radši vajíčko a k pití čaj. :)
    Tera in Chester

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Výborne! Tak to gratulujem, do toho! Aj 5 dní je viac než by sa malo (odporúčané je 3-4krát), tak v tom ťa obdivujem, pretože po tejto týždennej výzve som zatiaľ necvičila a ak to zvládaš 5krát do týždňa, vau :D
      Veja
      https://chillminute.blogspot.com

      Odstrániť