streda 25. apríla 2018

Recenzia na seriál o drsných morských kreatúrach.

Zaujímavý fakt na začiatok: 95% oceánov nie je stále preskúmaných!

Vo svete seriálov plnom desiatok druhov kriminálok, je takmer zázrak nájsť niečo dobré a zaujímavé. Jediný kriminálny seriál, ktorý mám rada je Ncis. To staršie, klasické, bez doplnenia akéhokoľvek amerického mesta. Proste Ncis. Patrila som k ľuďom, ktorý zbožňujú seriály. Dáva to dejovej línií väčšiu možnosť detailov, poznaniu každého charakteru a množstvo iného. Ako sa však takmer každý seriál začal zhoršovať a odkláňať od pôvodnej línie (supernatural, arrow) som začala dávať prednosť filmom. Pár seriálov ešte stále pozerám, ako The Big Bang Theory, Flash a dokončujem Hannibala. Okrem skam sa mi tiež podarilo dopozerať ďalší seriál a to práve ten, na ktorý si prečítate recenziu.

Tento rok odštartovala stanica Freeform nový seriál s názvom Siren a vonku je prvých päť dielov prvej série. Imdb aj Čsfd tvrdia, že prvá séria má mať 10 dielov, tak som veľmi zvedavá, ako to bude pokračovať. Presuňme sa ale k samotnej recenzií tohto nového skvostu, ktorý je dostupný už na viacerých slovenských stránkach s českými titulkami. Recenzia je bez väčších spoilerov.

Príbeh sa odohráva v Bristol Cove, meste, ktoré žije legendou o námorníkovi, ktorý sa zamiloval do morskej panny. spomínaný námorník patrí do rodiny hlavného mužského charakteru - Bena. Ten jedného dňa zachráni mladé dievča, ktoré sa túlalo cestou. Veľa nehovorí, ale učí sa rýchlo. Privlastnila si meno Ryn a je to siréna, ktorá sa vydala na pevninu hľadať svoju sirénsku sestru, ktorú uniesla z rybárskej lode armáda. Okrem nej, však vzali aj jedného z členov posádky a oboch majú v dobre stráženej budove na pozorovaní. Ryn sa zoznamuje nielen so svetom, Benom ale i jeho priateľkou Maddie a majiteľkou obchodu so starožitnosťami Helen. Popri hlavnej dejovej línií (hľadanie Ryninej sestry), máme aj niekoľko ďalších: Záchrana Chrisa (člena posádky, ktorého uniesli spolu s Ryninou sestrou Donnou), problém skúmania Donny a pochybný vzťah jedného z výskumníkov k nej a celkové trampoty toho byť sirénou (od nutného pobytu vo vode, cez pochopenie života na pevnine až po zháňanie potravy).

Ben, Maddie a Helen sa jej ujali a prisľúbili, že jej pomôžu nájsť jej sestru. Pomaly ale isto na tom pracujú, medzitým však nájdu prístroj na lodi, ktorý im tam dala armáda (alebo iná tajná štátna inštitúcia). Vďaka tomuto sa im podarí nájsť doktorku, ktorá pracuje na skúmaní Chrisa. Tvorcovia seriálu prekvapili svojou rýchlosťou a nájdenie Chrisa a jej sestry netrvá celú večnosť. Prináša to však veľa otázok, čo sa bude diať počas ďalších piatich epizód. To sa dozvieme jedine pri ďalšom pozeraní. Bolo nám však naznačené, čo sa bude diať. Ryn a Donna sa vrátia na pevninu, dozvieme sa viac o Helen a jej živote a taktiež v posledných dieloch sme videli, že budova, kde prebiehali výskumy bola spálená. To znamená, že sa dočkáme aj pátrania po Chrisovi, keďže patrí medzi preživších.

Prvých päť dielov je skutočne nadupaných a ani chvíľu sa nebudete nudiť. Až sa dostanete do deja, je možné, že všetky diely pozriete naraz. Každý diel má do 45 minút, čiže namiesto večerného filmu, je možné, že pozriete 2 epizódy a zvedavosť vám nedovolí ísť spať, pokiaľ nepozriete aspoň jeden ďalší.

Čo si na seriáli cenním je to, že konečne mal niekto odvahu poňať tému podmorských stvorení trocha drsnejšie a temnejšie. Nič proti H2O stačí pridať vodu, to som ako mladšia zbožňovala, rovnako aj film Aquamarine, ale predsalen, tieto samostatné diela sú neporovnateľné. Dobre, viem, že Disney Channel by takéto niečo nemohol natočiť, ale ako film by to bolo skvelé. Taktiež mi príde, že veľa ľudí nepozná rozdiel medzi sirénami a morskými pannami. V komentárovej sekcií stránok nájdete aj zaujímavé debaty ohľadom tohto.

Obsadenie seriálu je zaujímavé. Osobne myslím, že lepšiu herečku na stvárnenie Ryn nemohli nájsť a Eline Powell je pre túto rolu ako stvorená. Ben v podaní Alexa Roe a Maddie, ktorú stvárnila Fola Evans mi až také ideálne neprišli, ale svoje úlohy zahrali dobre, čo je hlavné. Dokonca uvidíte aj známejšiu tvár zo série Twilight filmov ako sherrifa. Herecké výkony sú dobré, ale čo chcem vynachváliť je kamera a efekty. Kamerové zábery sú neskutočne krásne, hlavne podmorské, hoci som si istá, že niečo z toho je aj CGI. Premena Ryn pôsobí neskutočne fascinujúcim, zároveň desivým dojmom. Momentálne nemám seriálu čo vytknúť, až na jeden malý detail. Na sestru Ryn mohli zvoliť inú herečku. Buď obe svetlejšie, alebo tmavšie. Hoci možno rozličná farba pleti bude vysvetlená v ďalších dieloch...

Siren je skvelou kombináciou horroru s prvkami romantiky, občasného humoru ale zároveň predstavuje aj jeden z najväčších problémov súčasnosti - znečistenia oceánov. Je to síce spomenuté len okrajovo, ale isté posolstvo to v sebe nesie. Ďalšie diely by mali byť od zajtra - 26. 4.

Hodnotenie: 5/5 (zatiaľ)