utorok 7. novembra 2017

Zberňa myšlienok n.1

   Ahojte, som veľmi rada, že ste opäť navštívili môj blog a rozhodli sa čítať tento článok! Dúfam, že máte krásny deň. Dobre, dlho som premýšľala, či témou tohto článku budú blogy, ale nie! Rozhodla som sa, že na tom ešte popracujem a tak bude tento článok sústredením myšlienok, ktoré už dlhšiu dobu mám a mohli by byť spestrením blogu. Zoberte si teda nejaký snack a pitie, pretože tu bude dosť myšlienok.

1. Myšlienka
V sobotu som bola v kine pozrieť Thor: Ragnarok a moje dojmy? Zmiešané. Thor patrí medzi jedného z mojich obľúbených superhrdinov ale už ma isté životné udalosti naučil netešiť sa na veci a radšej nič nečakať a teraz sa to tiež vyplatilo. Mierne som sa ale tešila, podľa trailerov, čo som videla a predsalen, čakala som na to už dlho... Takže úprimne: Thor je skvelý, Loki tiež a Valkyrie tiež! Bitka s Hulkom bola skvelá a keď Thor objavil svoju skvelú supersilu, to bolo epické. Hela mi bola prv sympatická tým jej tajomným dojmom, že sme ju ešte nepoznali ale keď furt zabíjala, už mi liezla na nervy, ale keď SPOILER ! zomrela, tak som bola rada. MARVEL použil skvelý humor, ale opakovaný vtip nie je vtip. Áno, som náročná, to veľmi dobre viem a preto mi prišlo divné, keď sa ľudia v kine hlasno smiali na opakovaných vtipoch. A to od začiatku pokračovalo občas aj počas celého filmu, čo mi trocha uberá hodnotenie na tejto mini-kvázi-recenzií. Hoci som ešte strážcov galaxie nevidela (prvý film iba časť a druhý vôbec), veľa ľudí to prirovnáva práve k nim. Ragnarok je však pekne spracovaný, soundtrack tiež padol dobre a práca kamery sa tiež dala, hoci človek, ktorý trocha vie ako filmový priemysel ide si všíma rôzne efekty, ale tu to nebolo až tak na oko.
Čo mi na filme vadilo okrem opakovaného humoru a nepohodlných kresiel v našom kine?
1. Doctor strange tam podľa mňa vôbec nemusel byť, tá scéna bola síce efektovo zaujímavá ale opäť bol aj tu použitý opakovaný humor, čo väčšine kinosály prišlo vtipné, že sa furt premiestňovali. Tú scénu mohli spraviť aj inak.
2. Druhý Heimdall? Našťastie sa to nedeje a bolo to len predstavenie novej postavy, ktorú mohli predstaviť iným spôsobom.
3. Heline sústavné zabíjanie. Dobre, nech je bohyňou smrti, ale nie aby kam prišla, tam po nej ostali iba telá. Navyše počas tej scény, kde sa proti nej postavila celá armáda? Však na koniec tej armády ani nešla a v.š.e.t.c.i. boli mŕtvy. Bol to detail ale môjmu kritickému oku to vadilo.
4. Nové úvodné MARVEL logo. Proste nie. Radšej klasické listovanie.

Celkové hodnotenie: 7,5/10
Ak máte radi Thora, choďte! Ak nepoznáte, choďte, bude to pre vás skvelá komédia. Pripravte sa však na opakovaný humor, čo celému filmu zrejme uberalo najviac dojmu.
 
 


2. Myšlienka
Chcem viac času. Vysoká a hlavne teraz tento tretí ročník mi berie veľa času a to som poriadne so všetkým ani nezačala. A ešte tá moja prokrastinácia k tomu... Počas strednej som mala viac času a to som mala školu pravidelne, bez voľných dní v týždni, bez brigády a pravidelne som sa poobede alebo večer učila. Teraz? Dva dni školy, cez víkend brigáda a so svojim časom narábam tak zle, že až. snažím sa to zmeniť tým, že mám ten svoj diárik, kde ku každému dňu mám minimálne 5 bodov čo spraviť ale niekedy ani tých 5 nie je alebo na to celkovo zabudnem. Hoci si aj v priebehu dňa dám pár cieľov, čo spraviť, často sa uvedomím, že som sa až príliš dlho zdržala pri jednej aktivite. Najväčším problémom je pre mňa pripojenie na internet. V internetovej sfére som schopná začať tým, čo reálne potrebujem, pozrieť recenzie na film, ktorý už mám dlho na zozname, pokračovať hľadaním receptu a skončiť pri videách na youtube a pozerať shane-a ako zasa robí hovadiny.

3. Myšlienka
Minulý týždeň som žila pomerne zdravo, v rámci obmedzenia sacharidov ale v piatok som proste neodolala oreo milke, ktorú mama doniesla a bolo mi z nej tak zle, že až! Ak som mala chuť na sladké, siahla som po kúsku horkej čokolády a bolo to.  Ale chcem aspoň na týždeň vyskúšať známu keto diétu. V podstate ide o zníženie príjmu sacharidov a nahradíte to "zdravými" tukmi. Čo je tu tabu? Dosť veľa vecí. Všetky spracovávané cukre (sladké vody, džúsy, candy), väčšina príliš sladkého ovocia, chlieb, cestoviny a tak ďalej. Jednoduchým googlením nájdete zoznam zeleniny, ovocia, mäsa, rýb a iných vecí a ich množstvá sacharidov a v podstate kombinujete tie, ktoré majú čo najmenej sacharidov a vo vašom jedálničku vyhráva zelenina, vajíčka a podobne. Za pár hodín študovania viete, čo to je zač a môžete mať zostavený aj pokusný jedálniček. Dobrá správa: tu môžete aj slaninu! Pre vegetariánov je však ťažšie nájsť niektoré alternatívy, ale nič nie je nemožné. Uvidíme, čo tento týždeň prinesie okrem množstva zjedených avokád. Teda, nepôjdem full-on keto, pretože sama viem, že niečo také ako kuracie pečienky (bohaté v tukoch) jesť nebudem a ryby tiež veľmi nemusím...
 

4. Myšlienka
Vždy ma fascinovali kryštály a mágia. A čím ďalej, tým viac si uvedomujem, že ma zaujíma nová téma. wicca. It´s religion with practice of witchcraft. Dlho sledujem na youtube videá Harmony Nice a už mám toľko kníh od Cunninghama stiahnutých a rozčítaných, že až! Zas je tu ale to moje "usporiadanie" typu: prv zabrdnúť do každej časti témy a až potom začať od začiatku a čo sa mi počas skúmania témy celkovo najviac páčilo, tomu sa venovať viac. Ťažko o tejto téme hovoriť, pretože sama o nej viem len chabé základy a ani to niekedy nie, pretože ako som už spomínala, ja a organizácia času posledné 2 mesiace - katastrofa. Už ale mám takú menšiu formulu na to, ako si zlepšiť dni. Navyše, keby som začala o tom, čo som si tak predbežne pozrela, čo mám rada (ako napríklad kryštály, bylinky, spell-jars, potions a "sviatky") zrejme by to bolo na dlhú debatu...
Bring magick to mundanes!
 
* please respect my interest in this faith, i am not talking shit about another faith.*

5. Myšlienka
Táto myšlienka súvisí s predošlou. Celková téma "čarodejníctva" mi dlho vŕta v hlave a ako som sa pred pár týždňami prechádzala, napadla mi myšlienka napísať príbeh s danou tématikou. Zatiaľ mám prvotnú kostru a vyzerá to na takú short-story, ktorá by mala asi 5 či 6 kapitol. Otázkou je, chceli by ste ho aj na blog? Bol by pridávaný medzi 11dňovým intervalom pridávaním článkov - čiže by sa pravidelne, každých 11 dní pridávali články ALE niekedy počas toho by pribudla aj nová kapitola príbehu. Príbeh mám rozpísaný a len vy rozhodnete o tom, či ho uvidíte :)
Update: moje knižné dielo už upravujem aby mohlo uzrieť sveto sveta! Čo by ste povedali na to, ak by som niekedy na FB stránku alebo IG dala sneak-peek a v prípade pozitívnej budúcnosti, dokončenia úprav, poslania a potrvdenia vydania môjho diela by bola súťaž o tú knihu?

Anotácia príbehu:
Zala Catell je nezamestnaná, dvadsaťštyri ročná žena, čo si privyrába ako masérka v miestnych kúpeľoch a túži po serióznejšej práci. V jeden deň ju zavolajú na pohovor do prestížneho hotela, kde by pracovalaSPA časti ale skôr, ako sa dostane k slovu jej zavolajú z márnice, aby prišla identifikovať telo.
Netuší však, že ten moment, ako sa jej meno ocitne na papieriku, ktoré je pri rozpadajúcom sa tele, zmení celý jej život a ukáže niečo, o čom ani netušila, že môže vôbec byť v dnešnom obyčajnom svete. Taktiež odhalí skutočný pôvod svojej biologickej rodiny a dôvod toho, prečo ju dali na adopciu na druhom konci planéty.
Zala bude nútená otvoriť svoj svet plný logických argumentov aj veciam, ktoré sa niekedy jednoducho vysvetliť nedajú. Zažije dni plné akcie, nebezpečenstva ale i šťastia a lásky. s objavením novej moci sa však jej túžba po zmene života mení na boj o život samotný.
Ako to zvládne, keď na papieriku uvidí okrem svojho mena aj ďalšie dve a zistí, že zo súboja sa môže dostať iba jeden z nich živý?



- - -

That´s all folks! 
Komentárové pole je vaše! MILUJEM ČÍTAŤ vaše komentáre, takže kľudne sa aj rozpíšte k jednotlivým bodom ale hlavne odpovedzte na otázku: 
CHCETE THE LEGEND OF A BURRIED WITCH NA BLOGU?

VeJa

4 komentáre:

  1. Také jsem na něm byla v kině ! A máme tak nějak stejné názory ale byla jsem fakt spokojená :), něco mi teda vtipné moc nepřišlo a něco jo a bylo to fajn. A hlavně sem se dočkala! Můj milovaný Loki tam byl skoro pořád :3333. :DDD
    Moc se mi líbí tvoje 4. myšlenka ale to je ti určitě jasné. Na téma wicca chci udělat článek ale mám toho v hlavě tolik a málo času, že nevím kdy se k tomu jako dostanu! :D A tvoje 5. myšlenka, ano chtěla bych si to přečíst! :)
    Super článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som bola rada za to, že Loki mal toľko priestoru! Ja aj kamoška sme sa po filme zhodli, že keby spravili teraz triológiu o Lokim by to bolo skvelé! :3
      Vďaka, časom teda môžem pridať prvú časť :)

      Odstrániť
  2. Na začátek chci říct - čas je těžce sehnatelné zboží. Ale pravdou je, že volný čas, na to, co nás baví, si tvoříme, ten se nehledá. Opravdu moc na tohle téma doporučuju knihu od Doreen Virtue - "Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas". Je neuvěřitelně motivační, můj život převrátila naruby a pomohla mi opravdu najít si ten čas na věci, které jsem potřebovala. Stačilo pár stránek denně a byla jsem do všech aktivit nabuzená. Když teď tak nad tím přemýšlím, četla jsem ji dva roky zpátky, což je akorát doba na reread, takže se do ní asi pustím a je mi jasné, že hned zase pocítím příval energie do všeho. Jo, jdu ji hned pohledat. Je to fakt asi moje nejoblíbenější motivační kniha (a pár jsem jich už přečetla) a s klidným srdcem a nejčistšími úmysly ji doporučuji. Fakt pomáhá.

    Na tu keto dietu jsem zvědavá. Nějakou dobu jsem se pokoušela o vegetariánství, potom jsem jedla pouze a jen zdravé věci a byla jsem z toho tak nadšená, že i přívaly Mikulášů a Vánočních čokolád mě absolutně nelákaly - neměla jsem na to vůbec chuť, žádné, že bych se chtěla držet zkrátka. A pak jsem jednu dobu vyplňovala kalorické tabulky, hlavně proto, abych měla přehled o svém příjmu makroživin a celkově si udělala obrázek, jaké výrobky obsahují kolik sacharidů, bílkovin atd. Po čtvrtroce pravidelného a jediný den nevynechaného vyplňování už jsem se to hodně naučila odhadovat i zpaměti. Ale hádám, že všechno je to jen o období, na co se kdy člověk cítí. Teď zase "žeru co chcu" :D A neřeším. Ale snad zase brzo přijdou lepší zítřky. :D
    Každopádně mě tak napadá, že ta keto dieta mi zní, dle tvého popisu, podobně jako low-carb dieta. Je to podobné?
    A určitě nebuď smutná pro pár čokoládek, na to se neumírá! :D

    A za tvou story?
    Rozhodné YES!
    Vůbec se neptej a přidávej, prosím tě. Jako vím, že není vždycky tak snadné vyjít s tím, na čem člověk pracuje, napovrch a taky věnovat do toho hodně úsilí, pokud to nikoho nezajímá...
    ...ale čarodějnictví je skvělé, ty píšeš skvěle a já nevidím důvod, proč se na tvůj příběh netěšit!
    Navíc kolem sebe teď na blozích sleduju hodně lidí, kteří by strašně chtěli psát, ale nemůžou. Včetně mě. Prosím, buď ta, co to prolomí a bude nás všechny motivovat! A pak možná všichni budeme nabuzení a stvoříme svět plný neprokrastinujících, skvělých a píšících blogových autorů!

    ps. ty máš instagram?! Já, instagramový závislák, jsem o tom nevěděla?! Styď se, Keiji, styď se! Nikdy mě nenapadlo kliknout na tu ikonku vpravu. Jdu to napravit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si tú knihu pozriem, dúfam, že nejako pomôže aj mne :D Najlepšie je podľa mňa jesť čo chceš ale s mierou. Hoci tá miera sa neikedy ťažko stavuje a určuje, hlavne pri niektorých jedlách :D Presne tak, je to v podstate LC dieta :) A vydržalo mi to prvé štyri dni ale cítim sa lepšie, hoci na postave to zatiaľ nie je vidieť, bodaj by aj bolo po týždni :D
      Oukej :3 story pridaná :3

      Odstrániť